Pozycjonowanie stron internetowych, czyli czym jest, dlaczego warto i jak pozycjonuje się strony WWW!

Pozycjonowanie stron internetowych to popularny proces. To właśnie na nim opiera się strategia pozyskiwania klientów i reklamowania poprzez bycie w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach. Pozycjonowanie jednak wciąż u wielu osób prywatnych prowadzących swoje witryny, czy nawet właścicieli firm budzi wiele wątpliwości. Są one uzasadnione, gdyż pozycjonowanie stron WWW jest procesem skomplikowanym. Istnieje jednak garść podstawowych informacji, którą może poznać każda osoba, nie będąc specjalistą. Informacje to przydadzą się by wiedzieć dokładnie na czym polega pozycjonowanie i móc świadomie je np. zlecić. Poniżej właśnie przedstawię te informacje. Zachęcam więc do czytania.. 😉

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych jest podnoszeniem ich pozycji wynikach wyszukiwania Google. Jest to proces długotrwały polegający na optymalizacji samej strony internetowej w odpowiedni sposób oraz działaniach poza stroną internetową. Pozycjonowanie jest zatem świadomym dostosowaniem strony internetowej do wymagań i zaleceń Google. Sama strona internetowa niedostosowana pod kątem SEO przeważnie znajduje się na dalszych pozycjach. Google tworząc ranking witryn, sprawdza i ocenia strony pod wieloma aspektami i tylko ich odpowiednie dopasowanie sprawia, że strona znajduje się na czołowych lokatach. Pozycjonować można każdy typ strony internetowej niezależnie od tego, jakiej jest to wielkości serwis, jakiej tematyki dotyczy czy w jakiej technologii jest zbudowany. Ogólnie istnieje nawet kilkaset elementów, które wpływają na ocenę naszej strony internetowej przez Google, które można optymalizować.

Jak to się robi?

Samo pozycjonowanie wykonuje się poprzez wiele czynności, które możemy podzielić na te on-site i off-site. Czyli na stronie i poza stroną. Działania on-site to innymi słowy optymalizacja strony, a działania off-site, to prace poza witryną w internecie, które mają również podnieść jej statystyki. Optymalizację witryny internetowe rozpoczyna się od odpowiedniego doboru słów kluczowych, pod którymi ma być widoczna strona internetowa. Następnie dodaje się je na stronę w różnych częściach serwisu np. menu, stopach itd. oraz głównie w tekstach SEO. Teksty SEO to teksty, które oprócz wartości merytorycznej mają zawierać odpowiednie słowa kluczowe informujące wyszukiwarkę, o czym jest dana witryna.

Optymalizacja stron internetowych
Optymalizacja stron internetowych.

Następnie sama strona internetowa jest optymalizowana pod kątem technicznym. Przyspieszane jest jej działanie, skracany jest czas wczytywania się, tworzona jest wersja mobilna czy upraszczany jest szkielet strony. Na witrynie dodaje się również linkowanie wewnętrzne łączące wszystkie strony danego serwisu w celu ułatwienia indeksowania. Czynności takich jest bardzo dużo, a to jedynie te najpopularniejsze.

Działaniami, które wypływają na podwyższenie pozycji witryny w Google, są jeszcze link building, czyli zamieszczanie linków do naszej witryny internetowej w sieci, tym samym podnoszące jej popularność. Uwiarygodnienie poprzez dodawanie danych NAP marki identycznych jak na stronie w sieci. Oraz powiązanie strony internetowej z lokalnym adresem np. poprzez stworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps.

Jakie korzyści daje?

Pozycjonowanie stron internetowych daje wiele korzyści i plusów. Pierwszym takim plusem jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie pozyskiwanie większej ilości ruchu organicznego — darmowego z wyszukiwarki. Dzięki temu możemy liczyć na większy zarobek, większą ilość użytkowników na stronie i szybszy rozwój projektu. Pozycjonowanie jest też ekonomicznym sposobem promowania się w dłuższej perspektywie. Koszty pozycjonowania strony internetowej są niższe niż koszty punktowej — czasowej reklamy np. w Google Ads czy Facebook Ads w przeliczeniu na jednego użytkownika.

SEO
SEO.

Wysoka pozycja marki czy strony w Google daje też sporą renomę i prestiż, który będzie wpływał na postrzeganie marki jako lidera branżowego. Samo pozycjonowanie jest też łatwo dostępne z uwagi na dużą ilość agencji SEO na rynku. Możemy też stosunkowo prosto założyć stronę (np. zlecając zaprojektowanie mnie.. ;)) i właśnie w taki sposób promować swoją markę w sieci.

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych jest nieprzewidywalnym procesem i trudno określić jednoznacznie ile będzie trwało. Czas wypozycjonowania witryny zależy m.in. od celu jaki chcemy osiągnąć, konkurencji w danej kategorii, środków jakie mamy do dyspozycji. Zależy od stanu witryny oraz od innych czynników ze strony Google, których nawet nie znamy. Ogólnie jednak można podać kilka terminów orientacyjnych, pamiętając o tym, iż mogą się różnić w zależności od danej sytuacji.

Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych.

Pierwsze efekty pozycjonowania możemy zauważyć już po 2-3 tygodniach. Najszybciej zauważymy zmiany przy zaniedbanych stronach, gdzie nawet proste prace dadzą spory efekt. Wypozycjonowanie strony internetowej pod mało popularnymi frazami może zająć od miesiąca do 3 miesięcy. Przy średnio popularnych frazach czas ten może wynieść ok. 6 miesięcy a przy bardzo popularnych nawet do roku czasu.

Ile kosztuje?

Koszt pozycjonowania strony internetowej może być różny w zależności od zakresu prac, jakie chcemy zlecić oraz oferty danej marki. Przeważnie najtańsze pakiety pozycjonerskie w agencjach SEO kosztują od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. W cenie kilkuset złotych do tysiąca — dwóch tysięcy będziemy mogli przeprowadzać szerokie prace nad witryną. Według statystyk największe sumy, jakie wydają właściciele na pozyskanie stron internetowych mieszczą się w granicach ok. 5 tysięcy złotych.

Kiedy warto i kto może z niego skorzystać?

Z pozycjonowania stron internetowych warto korzystać jeśli chcemy pozyskiwać z internetu klientów lub użytkowników, a jest to nasze główne źródło klientów. Na działanie takie warto się zdecydować w długofalowej perspektywie oraz jeśli prowadzimy sklep internetowy, gdzie to właśnie na stronie www możemy zaprezentować w pełni swoją ofertę lub treści — bez ograniczeń jakie mają np. social media. Z pozycjonowania może skorzystać każda osoba niezależnie od tego czy zna się na IT i SEO czy nie. Mogą być to właściciele witryn, e-sklepów lub osoby prowadzące dany projekt hobbystycznie. Z pozycjonowania jako skutecznego narzędzia biznesowego korzystać mogą też duże marki i firmy – z czego niewątpliwie cały czas korzystają.

Pozycjonowaniem stron ostatnio się nie zajmuję. Zachęcam za to do skorzystania z mojej oferty na tworzenie stron internetowych. Na stronie głównej znajdziecie Państwo przykłady zaprojektowanych stron WWW.

KONTAKT

Jeśli mają Państwo jakieś pytania, proszę o telefon lub skorzystanie z formularza kontaktowego..

formularz kontaktowy

Napisz do mnie:

Więcej o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.