Cechy doskonałej strony internetowej dla firmy

Strona internetowa jest twarzą Twojej firmy i każdy chce wywrzeć pozytywne wrażenie. Co odróżnia jedną stronę internetową od innej? Każda firma ma obecnie witrynę internetową, ale czy wszystkie osiągają swój cel dzięki niej? Samo posiadanie strony internetowej po to, by ją mieć, nie wnosi żadnej wartości do Twojej firmy, jednak jeśli możesz jej używać jako doskonałego narzędzia marketingowego, budować świadomość marki i budować relacje to jesteś na prostej drodze do osiągnięcia zwrotu z inwestycji w jej budowę.

Co powinieneś zrobić na początku?

Zdefiniuj swoje cele! Zdecydowałeś się stworzyć witrynę internetową dla swojej firmy. To świetnie. Pierwsze koty za płoty. Teraz odpowiedz sobie na jedno pytanie. Jaki jest cel stworzenia strony www dla Twojej firmy? Brzmi to jak proste pytanie na klasówce w podstawówce jednak nie każdy może w oczywisty sposób odpowiedzieć na to pytanie, często też jest ono pomijane.

Jeśli chcesz po prostu, aby Twoja strona internetowa budowała relacje z klientami i informowała ich o najnowszych osiągnięciach – skorzystaj z newslettera, i przycisku CTA „zapisz się”.

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, który chce również zająć się sprzedażą internetową – stwórz przejrzystą nawigację do sklepu.

Jeśli chcesz poinformować klientów o swoich usługach i poprosić ich o skontaktowanie się z Tobą – zapewnij łatwe i liczne opcje kontaktu.

Tworzenie stron internetowych
Tworzenie strony internetowej na laptopie.

Jakie są kluczowe cechy skutecznej strony internetowej?

Po jasnym zdefiniowaniu celu zgodnie z potrzebami biznesowymi, następuje główna część faktycznego tworzenia strony WWW. Najczęściej oglądana witryna biznesowa ma zwykle pewne cechy, które nie są trudne do uzyskania. Projektowanie stron internetowych to proces, dzięki któremu możemy stworzyć dobrą stronę internetową, a najważniejsze rzeczy, o których należy pamiętać, to:

1. Dobrze zorganizowany projekt. Jednym z błędów początkujących przedsiębiorców podczas projektowania strony internetowej jest skupienie się tylko na treści i nie myślenie o tym, jak zamierzasz ją wyświetlić. Treść powinna być łatwa do odczytania, zorganizowana w taki sposób, aby nawigacja po niej była prosta i przekazywała cel firmy bez większych utrudnień w odbiorze.

2. Nowoczesny, spartański styl. Wiek XXI to wiek minimalizmu. Twoi potencjalni klienci nie chcą przeżywać przeciążenia sensorycznego podczas odwiedzania Twojej witryny. Można powiedzieć, że jeśli chodzi o optymalną stronę internetową, zdecydowanie mniej znaczy więcej. Co będziesz potrzebować, aby zrealizować to założenie: nie za duża liczba czcionek, neutralne szaty graficzne – maksymalnie 3-4 kolory, nie za duże obrazy dostosowane do możliwości przeglądarek i rozdzielczości ekranów.

3. Responsywność, czyli łatwość obsługi za pomocą urządzeń mobilnych. Teraz, gdy smartfony i tablety stały się najważniejszym trendem technologicznym w branży e-commerce optymalizacja witryny pod kątem tych urządzeń jest jednym z podstawowych i kluczowych wymagań.

4. Szybkie ładowanie strony. W tym szybko zmieniającym się świecie nikt nie ma czasu czekać na załadowanie strony internetowej. Nie używaj dużych obrazów, animacji flash i różnego typu dodatków, które nie mają jasno sprecyzowanej funkcji. Upewnij się, że użyty kod strony nie jest zbyt obszerny a serwer może obsłużyć przepustowość wymaganą dla Twojej witryny.

5. Oryginalna treść. Projektowanie stron internetowych koresponduje z content marketingiem. Aby w pełni wykorzystać SEO, ważne jest, aby Twoja witryna zawierała nowe treści z precyzyjnie dopasowanymi słowami kluczowymi.

6. FAQ i strona kontaktowa. Ludzie będą mieli pytania dotyczące twoich produktów i bardziej sensowne jest dodanie do Twojej strony również zakładki FAQ i kontakt. Wiele osób nawet nie zadaje sobie trudu, aby poprosić Cię o podstawowe informacje na Twój temat jeżeli ich tam nie znajdzie i po prostu odejdzie. Przedstawienie numerów kontaktowych lub opcji kontaktu w zauważalnym miejscu również zwiększa zaufanie i wiarygodność do Twojego biznesu.

KONTAKT

Jeśli mają Państwo jakieś pytania, proszę o telefon lub skorzystanie z formularza kontaktowego..

formularz kontaktowy

Napisz do mnie:

Więcej o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.